A lányok hordanak szoknyát

2018.08.17

A szoknya a lányok számára a legtöbb helyen a világban már opcionális és én nekem nem volt már olyan élményem, hogy furcsán néztek volna rám mert lány létemre nadrágot hordok. Bele se gondoltam, hogy ha állandóan szoknyát kéne hordanom, mennyivel nehezebb lenne sok minden. Itt a faluban bizony a lányoknak szoknyát KELL hordaniuk. Persze igazából már ők is hordhatnának nadrágot, de itt még nagyon benne van az emberekben, hogy lány=szoknya és furcsán néznek rád, esetleg megszólnak, ha nadrágot veszel fel. Szoknyában bizony sokkal nehezebb játszani, biciklizni vagy bármilyen mozgásos tevékenységet végezni. Olvastam egy történetet arról, hogy itt egy kislány azért szeretett volna kisfiú lenni, mert akkor nadrágot hordhat és jobban tud játszani. Ezt alá tudom támasztani, mert itt én is több szoknya hordásra vagyok kényszerülve, mint általában és bizony sokszor van utamban a hosszú szoknya.

A nők és a férfiak nem csak ruházkodásban különböznek, itt még mindig meg van az a felállás, hogy a nők elsődleges és sokszor egyetlen feladata a szülés és a gyerekekről való gondoskodás. Mivel sok nő semmilyen féle oktatásban nem részesül és nem látnak más példát, könnyen beleilleszkednek ebbe a felállásba. Mikor gyerekek még gondolkoznak azon, hogy milyen jó is lenne nadrágban játszani, de aztán belesimulnak a rendszerbe, mert mást nem látnak. Sose gondoltam erre korábban, de a szoknya visszatarthat sok mindentől. Ha én szoknyát veszek fel, azaz én döntésem és bármikor válthatok, de itt sok helyen még bizony a nadrágviselése kiváltság. Nem kőbe vésett dolog, nem vernek meg az utcán ha nem szoknyát hordasz, de társadalmi elvárás a falusi környezetben a szoknya, és egyszerűbb ennek eleget tenni.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el